Wyszukiwarka

• Do końca roku: 75 dni
  • Do wakacji: 248 dni

Wymiana z Hilda Gymnasium w Pforzheim

Logo DPJWW ostatnim tygodniu maja (od 29 maja do 2 czerwca 2017r.) młodzież Liceum Ogólnokształcącego im. dra Władysława Biegańskiego w Częstochowie uczestniczyła w wymianie polsko-niemieckiej z Hilda Gymnasium w Pforzheim. Cała grupa liczyła 34 uczniów w tym 17 z naszej szkoły. Naszych uczniów przyjmowała młodzież niemiecka w swoich domach. Opiekunami wymiany po stronie niemieckiej byli Sonia Kinck, Sebastian Basler, a po polskiej Małgorzata Łuszczyk i Dominik Życiński.

Podróż trwała bardzo długo (17 godzin) . W godzinach nocnych uczniowie zostali odebrani przez partnerów z Niemiec. Następnego dnia już o 7:45 rano uczestniczyliśmy w zajęciach lekcyjnych i spotkaniu organizacyjno-zapoznawczych wymiany. Podczas tego spotkania przywitała nas również dyrektor gimnazjum Pani Edith Drescher. Po obejrzeniu szkoły odbyliśmy spacer po malowniczo położonym na wzgórzu mieście Pforzheim.

Uczniowie uczestniczący w wymianie

Miasto Pforzhaim Miasto Pforzhaim

Miasto Pforzhaim

W drugim dniu wymiany młodzież odwiedziła Schmuckmuseum (muzeum biżuterii) - wszyscy podziwialiśmy sztukę od czasów starożytnych do obecnych. Każdy z nas uczestniczył w zabawie, w której po otrzymaniu tajemniczego przedmiotu musiał przedstawić, który egzemplarz zbiorów muzealnych kojarzy mu się z otrzymanym przedmiotem i dlaczego. Na koniec spotkania uczestniczyliśmy w warsztatach i uczniowie nasi własnoręcznie przygotowywali bransolety. O godzinie 11 odbyło się spotkanie z władzami miasta, zostaliśmy przywitani przez Der Erste Bürgermeister i złożyliśmy wpis do księgi pamiątkowej. W tym samym dniu odwiedziliśmy stary browar, gdzie zapoznaliśmy się z zasadami wytwarzania piwa. Wieczorem spotkaliśmy się na wspólnej kolacji w pizzerii.

Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii Muzeum biżuterii

Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta Spotkanie z władzami miasta

Stary browar Stary browar Stary browar Stary browar Stary browar Stary browar Stary browar

W dniu 31 czerwca w godzinach porannych uczniowie nasi uczestniczyli w zajęciach, a w południe przejechaliśmy do Stuttgartu gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Mercedesa i samo miasto.

Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa Muzeum Mercedesa

Miasto Stuttgart Miasto Stuttgart Miasto Stuttgart Miasto Stuttgart Miasto Stuttgart

W czwartek wcześnie rano pojechaliśmy do Straßburga, w którym odwiedziliśmy Parlament Europejski. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy cały budynek, w tym salę obrad, poznaliśmy zasady pracy, historię parlamentu, a na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie.

Parlament Europejski

Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski Parlament Europejski

Parlament Europejski Parlament Europejski

Po południu udaliśmy się do centrum Straßburga, gdzie mogliśmy zwiedzić Katedrę Najświętszej Marii Panny (Cathédrale Notre-Dame de Strasburg), w wolnym czasie uczniowie zakupili pamiątki i zapoznali się z tradycyjną  kuchnią Alzacji spożywając Flammkuchen (danie podobne do pizzy na cieniutkim cieście).

Miasto Straßburg  Miasto Straßburg Miasto Straßburg Miasto Straßburg Miasto Straßburg Miasto Straßburg Miasto Straßburg Miasto Straßburg

2 czerwca to ostatni dzień wymiany, a dla Pforzheim to dzień wolny od zajęć lekcyjnych, początek ferii wiosennych. Spotkanie podsumowujące odbyliśmy w szkole. Młodzież  uczestniczyła w konkursie z nagrodami, w którym wykazać się musieli wiedzą o Hilda-gimnazjum, o mieście Pforzheim, Parlamencie Europejskim. Każdy uczeń miał do dyspozycji „jokera”, czyli mógł zadać jedno pomocnicze pytanie swojemu partnerowi z Niemiec. Po spotkaniu pożegnaliśmy się i wyruszyliśmy do Częstochowy, do której zawitaliśmy w sobotę o 6 rano.

Spotkanie podsumowujące wymianę  Spotkanie podsumowujące

Spotkanie podsumowujące

Pobyt był dla uczestników wymiany ogromnym przeżyciem. Ponadto uczniowie mogli doskonalić swoje umiejętności posługiwania się językiem obcym, poznać kulturę i zwyczaje innego kraju w Europie oraz nawiązać nowe kontakty, a może i przyjaźnie.

Zagraniczna prasa o wymianie:

Notatka w gazecie o wymianie