Wyszukiwarka

• Do końca roku: 70 dni
  • Do wakacji: 242 dni

W krainie wrzosów i tulipanów – Szkocja i Holandia 2018

W dniach 5-12 kwietnia uczniowie naszej szkoły pod opieką  p. Katarzyny Pogłodzińskiej wspólnie z młodzieżą z I Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego uczestniczyli w wycieczce do Szkocji. Pierwszym przystankiem w drodze na Wyspy Brytyjskie był Amsterdam, z niezliczoną ilością mostów i kanałów i tysiącami rowerów. Aby lepiej poznać architekturę miejską, udaliśmy się w krótki rejs po kanałach, podczas którego audioprzewodnik dostarczył nam niezwykle ciekawych informacji, podając między innymi historyczny rys, tłumaczący obecny wygląd metropolii. Następnie udaliśmy się do słynnego muzeum Rijks, pełnego malarstwa najwyższej próby, które w swoich zbiorach posiada np. autoportret Van Gogha.

Do samej Szkocji wypłynęliśmy ogromnym promem, noc spokojnie i komfortowo spędziliśmy w czteroosobowych kajutach, by nad ranem wysiąść w Newcastle, które przywitało nas mglistą i nieco chłodną pogodą. Następnie ruszyliśmy w stronę Szkocji, a dokładnie miejscowości Stirling, znanej głównie z położonego na skalistym wzniesieniu zamku oraz górującej nad resztą krajobrazu wieży, poświęconej bohaterowi walk o niepodległość Szkocji Williama Wallace’a. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Edynburg. Następnego dnia rano zwiedzaliśmy już zamek królewski w stolicy Szkocji oraz Królewską Milę. Kolejny dzień obfitował w to, czego wszyscy oczekiwali najbardziej – szkockie góry. Ruszyliśmy w objazd po dzikiej północy, podczas którego usłyszeliśmy opowieść o tragicznym losie klanu MacDonaldów z Glencoe, czyli Doliny Łez. Zakończyliśmy ten dzień wizytą nad tajemniczym jeziorem Loch Ness, znanym z żyjącym w jego mrocznych głębinach potwora Nessie. Przedostatni dzień wycieczki to wizyta w Newcastle i spacer po deszczowym centrum miasta. Stąd znów wsiedliśmy na prom i udaliśmy się do Hagi, prześlicznego miasta, w którym znajduje się Międzynarodowy Trybunał Sprawiedliwości. Po południu odwiedziliśmy kwitnące ogrody tulipanowe Keukenhof, gdzie można było obejrzeć kwiaty we wszystkich kolorach świata. To był ostatni etap naszej wycieczki, która nieuchronnie musiała dobiec końca. Stąd ruszyliśmy już w stronę Polski pełni wrażeń i wspomnień. Długo nie zapomnimy smaku haggis, słynnego ‘fish and chips’ oraz widoku górskich jezior i owiec pasących się na szkockich łąkach. Zapraszamy na kolejną wycieczkę do krain Wielkiej Brytanii już za rok.